21 Ekim 2017 Cumartesi

Tatlı- Acı Fırında Sebzeler

HERKESE MERHABALAR

Nasılsınız bakalım ?
Dilerim ki bunu okuyan herkes iyidir , keyfi yerindedir.
Fırında sebze pişirmeyi çok seviyorum çok lezzetli oluyor.
Geçen hafta tamamen tesadüfen şunu da koyayım bunu da koyayım diye oluşturduğum acı - tatlı sos ile marine edip pişirdim. İyi ki pişirmişim artık hep böyle yapma kararı aldım koyduğum bütün baharatlar her şey öyle bir lezzet vermiş o kadar yakışmış ki mutlaka deneyip tatmanız lazım diyebilirim.

Gelelim her ısırıkta lezzet dolu olan tarifimize :)
Bu arada ben tamamen göz kararı yaptım marine sosunu , sizde yapmak isterseniz göz kararı sevdiğiniz sevmediğiniz baharatları ekleyip yapabilirsiniz.


Tatlı - Acı Fırında Sebzeler


MALZEMELER

Brokoli
Havuç
Kabak
Kültür mantarı

Bal
Zeytinyağı
Karabiber
Tuz
Pul biber
Kekik
Taze Nane
Tabasco habanero biberi sosu
Parmesan

HAZIRLAMA

İlk aşama olarak sebzelerimizi güzelce yıkıyoruz temizliyoruz.
Mantarlarımızı nemli bir bez ile siliyoruz.
Sebzeleri istediğiniz boyutlarda kesebilirsiniz
Orta boy bir kase alıp içerisine yaklaşık iki yemek kaşığı kadar bal ekliyoruz.
Zeytinyağı ve baharatları sebze miktarına göre bala ilave ediyoruz.
Biber sosundan acı seviyenize göre ekleyebilirsiniz ama dikkatli olmanızda fayda var :)
Karışımı oluşturduktan sonra sebzelerimizin üzerine gezdiriyoruz ve güzelce eşit miktarda sebzelerin karışımdan nasiplenmesini sağlıyoruz.

Yaklaşık olarak 10 dakika kadar dinlendiriyoruz.

180 derece önceden ısıtılmış fırında 25-30 dakika kontrollü bir şekilde pişiriyoruz.
Piştikten sonra üzerine parmesan rendeliyoruz.
Taze nanemizden de ince ince doğrayıp üzerine serpiştiriyoruz , serpiştirdikten sonra nanenin o taze kokusu bütün mutfağınızı sarabilir :)

Servise alabilirsiniz.

Afiyetler olsun efendim.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder