24 Ekim 2015 Cumartesi

YUMURTASIZ-YAĞSIZ MOZAİK PASTA


HERKESE MERHABALAR
Şimdiki yazımda benim çok sevdiğim bir tarifi ele alacağım. Mozaik pasta çok hafif bir tatlı ve yapması da gayet kolay. Şöyle ki ben içine yağ ve yumurta kullanmaksızın yapıyorum. Bu şekilde yaptığım zaman daha hafif olduğuna inanıyorum ve yumurtayı o şekilde çiğ tükettiğim aklıma gelip midem bulanmıyor. Umarım hoşunuza gider şimdiden yapanlara afiyet , yapacak olanlara kolay gelsin diyorum. :)

MOZAİK PASTA


*MALZEMELER*
2,5 paket burçak bisküvi (Pötibör bisküvi de olabilir)
1 çay bardağı süt
200 ml çiğ krema
4 yemek kaşığı toz şeker
1 cimdik tuz
4 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya (İsteğe bağlı)

*HAZIRLAMA*
1 çay bardak sütü ılıyıncaya kadar ısıtıyoruz. Bir kaseye boşaltıp içine 4 yemek kaşığı şekeri ve bir cimdik tuzu ekleyip ikisi eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Eridiğinden emin olunca ve süt soğuyunca bir paket kremayı ilave edip tekrar karıştırıyoruz. Bir paket isteğe bağlı güzel bir aroma vermesi açısından bir paket vanilyayı ekliyoruz. 4 yemek kaşığı kakao ilave ediyoruz ,isteğe bağlı gözünüze az gelecek olursa biraz daha ilave edebilirsiniz. Bütün karışım tamamen bağdaşınca küçük parçalar halinde bisküvileri karışıma kırıyoruz ve güzel bir bütünlük sağlamış harç elde ediyoruz. Streç filme karışımı yayıp yuvarlak bir baton elde edip sarıyoruz. Streç film yerine kalıba streç film serip kalıba karışımı dökebilirsiniz. Bu işlemden sonra da derin dondurucu , buzluğunuza koyup 1 gün bekletip ertesi gün servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

( Herhangi bir konu üzerinden merak ettiğiniz bir şey olursa yorum olarak bırakabilirsiniz.)



2 yorum: