14 Nisan 2016 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN PRATİK GÖZLEME

HERKESE MERHABALAAR
Herkese mutlu günler olsun.
Bugün daha geçenlerde denediğim çok çok pratik bir tarifi paylaşacağım , umarım hoşunuza gider :)
Bu tarifi normal yufka ile de yapabilirsiniz.
Zevkinize bağlı olarak arasına ne isterseniz koyabilirsiniz.


PRATİK GÖZLEME

MALZEMELER
Baklava yufkası
Kaşar peyniri
Bir kase su
Bir miktar yağ

HAZIRLAMA
Öncelikle baklava yufkası çok ince olduğundan dolayı iki yaprak baklava yufkasını tezgaha alıyoruz.
İçerisine ne isterseniz koyabilirsiniz ben kaşar koymayı tercih ettim.
Önce sol yaprağı katlıyoruz , diğer sağ yaprağı ıslatıp sol yaprağa yapıştırıyoruz.

Alt yaprağı da ıslatıp üst yaprağı da ıslatıp yapıştırıp bir kare elde ediyorum.
Tamamen yapışması için hafifçe ıslak elimle bastırıyorum.
Tavaya biraz yağ ekliyorum ve alt-üst istediğim kıvama gelinceye kadar pişiriyorum.
Son aşama olarak servise alıyorum.

(Tava için yağ kullanırken iç malzemenin yağ oranını dikkate alarak kullanın.)

Afiyet Olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder